12.9.06

Oom Floris repliceert: 9/11

Geachte redacteur,

Gelieve mij te verontschuldigen voor dit late antwoord op uw vraag "Waar was u toen 9/11 gebeurde". Ik heb zo een unieke kans gemist om met mijn foto in uw dagblad te prijken. Ik heb enkele dagen met de Verleidende Engel van de IJdelheid geworsteld en op die manier is uw deadline verstreken.

Toch wil ik u mijn reactie alsnog niet onthouden, maar zij zal u teleurstellen, want hier spreekt een man uit een stuk en geen figuur wiens inkomen bestaat uit de verschillende stukjes en verschijningen die hij in deze of gene publicatie pleegt te plegen om zich op die manier van een onstabiel inkomen te verzekeren. Mijn antwoord is even formeel als duidelijk: dit gaat u en zeker uw lezers geen bal aan! Het zou die 17000 stervende kinderen ook geen seconde meer levensvreugde schenken.

Bovendien prefereer ik mijn doen en laten die dag ook stil te houden voor mijn vrouw, om de simpele reden dat ook zij mij niet wil vertellen waar ze die dag uithing.

U ziet dus van hier dat ik op uw vraag antwoord. Laat ik het zo stellen: het is voor u een vraag en voor mij een weet!

Floris

Geen opmerkingen: