26.10.23

Ter zake (4)

 
Eigenlijk sta ik er nooit bij stil of er buitenaards leven is of niet. En al helemaal niet of je dan over ‘beschaving’ moet spreken. Indien er zulk een beschaving is dan denk ik dat die ofwel technisch niet in staat is contact ‘met ons’ op te nemen, of inderdaad zo beschaafd is dat ze de aarde gewoon negeert. Ik vind in elk geval dat de mensheid het niet verdient dat een buitenaardse beschaving haar komt ‘redden’. Misschien moeten we meer inzetten op langdurige borstvoeding. Al geloof ik niets van het verhaal dat de indianen hun kinderen zoogden tot hun vijfde, en zich daarbij gewoon voorover bogen en ondertussen gewoon verder werkten. Nee, ik zag nog nooit nudisten wasbord spelen. Wel al eens op een dak klimmen. Tennisvelden zouden van marmer gemaakt moeten worden. Dat lijkt me heel onderhoudsvriendelijk. U zal ondertussen ook al wel hebben begrepen dat ik mij economisch eerder links opstel. Blauw en wit, dat zijn voor mij de meest geschikte kleuren voor de vlag van een land. En heraldisch niets ingewikkeld.



Geen opmerkingen: