15.10.23

Ter zake (2)

 














Ik lust wel gekookte rijst, maar echt dol ben ik er niet op. Als ik kiezen mag dan geef ik de voorkeur aan kleefrijst. Die eet ik met stokjes. De gewoonte om aardrijkskundige namen te vertalen vind ik ridicuul. Het leidt tot misverstanden en is inconsistent. Hoeveel mensen hebben het niet over Bergen als ze Mons bedoelen? Heel wat dingen hoeven zelfs geen naam. De dingen benoemen beklemt me soms. Ik houd me liever bezig met de kleine dingen in het leven. Aan baby’s ruiken bijvoorbeeld. De geur van onschuld. Indien er geen baby in de buurt is dan eet ik M&Ms. Die kleven inderdaad niet in de hand. Dat zal wel een chemisch proces zijn. Ik ben al vaak doodmoe geweest, maar nog nooit zo moe dat ik op de stoep ging liggen om een dutje te doen. Ja, ik houd van mijn vader en hield van mijn moeder. Daar had ik geen religieuze stok achter de deur voor nodig. Gelukkig maar. Ik ben wel ijdel en eerzuchtig, maar dan op mijn eigen manier. Ik hoef niet per se altijd te winnen, of de eerste te zijn. Aan een provinciaal kampioenschap “Mens erger je niet” zou ik wel deelnemen. Het is leuk om af en toe bij jezelf aan te bellen. Ik raad het iedereen aan. Ik haat zand op mijn lichaam. Ik weet niet waarom. Hoewel Mendeljev mij absoluut niet kende of over mij gehoord kan hebben, denk ik dat hij zijn tabel ook voor mij heeft gemaakt. Twee pushups vind ik ruim voldoende.

 

 

 

Geen opmerkingen: