2.3.24

Waarin er een keitje wordt weggetrapt.

'Zo zo, jij hier?'      Ik trapte een keitje weg.     'Auw kijk toch uit!'      Mijn geheimerd sprong uit het struikgewas en stormde op me af      ik ontkwam door over het hek te springen     door een moestuin te vluchten      en me vast te klampen aan een vrachtwagen zoals de ninjas doen       doe mij dit niet na want het kostte me bijna mijn kop        ik rende voor mijn leven        voorbijzoevende vrachtwagens toeterden en chauffeurs wezen met hun wijsvinger naar hun voorhoofd       mijn vingers verkrampten       iets greep me bij mijn nekvel     mijn geheimerd mepte me tegen het asfalt       toen ik bijkwam lag ik in een veld      vogels kwinkeleerden         in de verte hoorde ik het geraas van de snelweg        ik krabbelde recht      mijn geheimerd keek weg     dat doet pijn jawel        ik had overal zeer en ging naar huis            ik kreeg koorts       alles werd rose voor mijn ogen          ik besloot uit wandelen te gaan      iemand van heel lang geleden herkende me en kwam op me af     'Hoe gaat het alweer met jou?'       hij verontschuldigde zich voor vroeger     op weg weer naar huis vroeg ik mij af hoe hij toen heette           op het aanrecht stond een flesje medicijn.




Geen opmerkingen: