5.3.24

Ter zake (24)

Ik kan geen reiger onderscheiden van een zilverreiger. Ik verwar ze zelfs met ooievaars. Anderzijds is er beslist een verband tussen de woorden 'treksterkte' en 'grijpstaart'. Al moeten we de uitleg daarvoor wel weer gaan zoeken in de fysica, vrees ik. Het woord 'armada' hoor je weinig tegenwoordig. De Nederlandse armada, dat klinkt als een grap. Ik verafschuw polyester kleding. Al bij al ben ik geen koekjeseter. Ik verwijt alcoholisten niets, zeker niet als ze hulp zoeken. De remafstand voor een auto die 90km/u rijdt, om volledig tot stilstand te komen, is iets meer dan 75m, met dien verstande dat de chauffeur binnen een seconde reageert op het gevaar waar hij voor remt, en bij droog weer. U mag mij gerust vragen stellen over modder en wat ik van modder vind. Wegens werken is mijn straat erg modderig vandaag.




Geen opmerkingen: