10.3.24

Ter zake (25)








Ja The Blind Boys of Alabama is een van die groepen waar ik fan van ben, maar waar ik – als ik eerlijk ben – vrijwel nooit naar luister. Ik heb hetzelfde met circussen. Ik ben dol op circus. Vraag me echter niet wanneer ik er voor het laatst een heb bezocht. Nu postzegels allemaal zijn vervangen door stickers is de lol er af. Ik was namelijk een likker. Numismatiek interesseert me niet. Sommige gaan er volkomen in op. Die heten numismatici. Sommige mensen verdienen zelfs hun brood met het ontwerpen van munten. Maar nogmaals, mij zegt het niets. Ooit bezat ik een briefje (bijna) nepgeld van Belgisch Congo. Nu zou dat leerrijk zijn. Bij fluweelkoord kan ik mij iets voorstellen, maar ik vrees niet het juiste. Ik heb de leeftijd bereikt waarop populaire hedendaagse muziek mij geen reet meer hoeft te schelen. Hoogstzelden zet ik mijn meubels in de was. Ik hou mij ver van bijenkorven en mijn wijnrank heb ik verleden jaar uitgegraven. Politici mogen zeker liegen, als ze maar eerlijk zijn. Hetzelfde geldt voor vaders en moeders. Iets minder voor kinderen. Voor u geldt het dan weer volkomen. Voor mij helemaal niet.

Geen opmerkingen: