23.5.11

Het lumineuze trio



Ik vertelde mijn vrouw dat ik alles goed zou maken en, speciaal voor haar, lid zou worden van het lumineuze trio.
Ik wist zeker dat ik het daarin ver zou kunnen schoppen. Vast tot middelhond en wie weet, na verloop van tijd, tot onfeilbaar lampgrijper.
Zij onderbrak even de strijk - sommige dingen houden inderdaad nooit op - en keek mij aan met haar betraande ogen.
"Jij wordt nooit onfeilbaar lampgrijper of zelfs maar lid van het lumineuze trio, en al was dat zo, voor wie van ons maakt dat wat uit?"
Ik wist dat zij gelijk had en ik heb maar nooit een auditie aangevraagd.



Met bijzondere dank aan Ferdinance.Crane voor het mogen gebruiken van de illustratie.

2 opmerkingen:

willem m. ouwerkerk zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
willem m. ouwerkerk zei

lampgrijper? aha, daar ging mij een licht op: de trekknop van porcelein dient tot het opheffen der poten bij sanitaire stops...