24.9.10

U mag mij vertrouwen

Ik heb het namelijk van iemand die het uit de eerste hand vernam van een meisje wiens oudste broer er bij was. Hij geeft wel toe dat hij op het ogenblik dat het verhaal werd verteld iets of wat dronken was, maar de grote lijnen van het relaas zijn hem niet ontgaan. Bovendien maakte het verhaal zo’n indruk op hem en de andere aanwezigen, dat hij zeker weet dat ook een aantal details absoluut waar zijn. Daar naast, is het verhaal mij ook via een andere weg ter ore gekomen, toen ik in het stadje B. verbleef, waar de feiten zich hebben voorgedaan. Wat mij mij daar is verteld door een lokale schooldirectrice bevestigde, neen versterkte, in feite de mij al eerder bekende versie. Goed, een aantal details verschilden wel en de gevolgen worden ginds op een andere manier geïnterpreteerd, maar dat doet niets af aan het waarheidsgehalte. Door de twee verhalen over elkaar te schuiven heb ik een goed beeld van wat er echt is gebeurd. Daar kan u van op aan!

4 opmerkingen:

Linda zei

U mag mij ook vertrouwen dus daarom zou ik graag het verhaal in kwestie horen...

't vliegend eiland zei

voor Linda:
Ik vertrouw u vokomen, maar ik heb anderzijds beloofd het niet verder te vertellen. Zelfs al brandt deze geschiedenis nu ook in mijn hart!

't vliegend eiland zei

voor Linda:
Ik vertrouw u vokomen, maar ik heb anderzijds beloofd het niet verder te vertellen. Zelfs al brandt deze geschiedenis nu ook in mijn hart!

't vliegend eiland zei

vool Linda:
Kleine corectie: "vokomen" = volkomen.