25.11.07

Hoera



"Mag ik hoera roepen?" vroeg ze.

Wat had dat nu weer te betekenen?

"Hoera roepen?"
"Ja, van op uw balkon. Zodat heel de straat het hoort."

O! Dat begreep ik. Die gelijke lust is mij vroeger ook bekropen. Toen ik voor het eerst in mijn straat kwam. Maar hoera roepen is er eigenlijk nooit van gekomen.

"Goed, loopt u maar door," accepteerde ik.

"HOERA, HOERA, HOERA!!!"

"Nu roept u drie keer hoera?!"
Dat was toch de afspraak niet, dacht ik.

"Het kwam vanzelf."

Ja hoor, zo gaat het dus in het leven. Of wat dacht u anders?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

"Mag ik 'schitterend' zeggen", vroeg ik.
U vraagt zich af wat dat te betekenen heeft?
" 'schitterend' zeggen - gewoon vanuit dit vakje. Zodat iedereen die hier langskomt het ziet."
"Nu ja, ik doe het toch! Toestemming of niet."

"schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend schitterend ..."

Hoezo? overdreven. Helegans niet.

Ik vond dit schitterend. Totaal!

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Ik geloof dat ik uw tactiek begin te doorzien! U knuffelt mij rechtstreeks naar een "writer's block".

Anoniem zei

o jee!
o nee!

Weet U Blogbaas, dat was het woord dat spontaan in me opkwam. Schitterend.
Maar ja... ik zou niet sodade heten als ik enkel 'mooi' en 'schoon' en 'schitterend' zou droppen. Dus neem het me niet kwalijk.

Als u echt meent wat u schrijft, dan ben ik bereid tot ernstige pogingen om me in te houden.

Maar zoiets als dit is toch gewoon ... subliem!

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Natuurlijk meen ik dat niet. Ik ben toch een man!

(Even eerlijk:) Ik betrap mij er op dat schouderklopjes en lovende woorden mij wel iets doen. In de eerste plaats mijn ijdelheid strelen. Er gaat dan een klein vlammetje van hunkering flikkeren, dat zich graag laat voeden... en als ik daaraan toegeef kom ik in de problemen, want dan ga ik zoeken om "meer van hetzelfde" te schrijven. Op die manier is het dan voor mezelf niet leuk meer. Gewoon erop los schrijven is fijner dan vissen naar complimenten.