18.2.07

Mijn Parafix

Gisteren was mijn moeder jarig.

Als "geschenk" hebben we haar zolder opgeruimd. Wat we daar allemaal hebben teruggevonden, je houdt het niet voor mogelijk!

Een cursus Lingala, onze oude Jouef racebaan, drie jokari's, ...

Maar ook mijn eigenste eigen parafix! Afgekeken van Postbus X. Met dit wapen kon ik het metabolisme van mijn vrienden zo wijzigen dat zij binnen de kortste keren inwendig smolten.


Dank zij dit wapen heb ik in tal van avonturen Hugoke, het misdadig brein van de bende van de "Weerstandslaan" uitgeschakeld, die er bijna vandoor was met onze geheime dagboeken (d.w.z. een aantal Kuifje-albums waarvan we hadden afgesproken dat die als geheim dagboek dienden).

(Eigenlijk heb ik maar twee keer met de Parafix gespeeld. Want kort na die zomer werd Hugoke ziek en we hebben hem nooit meer terug gezien. Hij overleed enkele maanden later aan kanker. Een tijdje dacht ik zelfs dat het aan mijn Parafix lag.)

Geen opmerkingen: