1.2.07

Van man tot man (de rubriek van Oom Floris)

Beste Floris,

Ik ben nu drie jaar getrouwd. Toen wij trouwden was mijn vrouw beeldschoon, maar ik heb de indruk dat zij de laatste maanden begint te verleppen. Toch zie ik haar nog graag. Tot nu toe gaat alles goed. Ook op seksueel vlak. Zij doet alles wat ik vraag.

Maar gisteren waren wij op een feestje bij vrienden van haar en daar was een of andere bankier met wie zij het nogal goed leek te vinden. Eigenlijk vlogen de vonken ervan af. Zij bleef maar rond die vent hangen. Gelukkig had ik niks gedronken, dus ik heb zeker niks misdaan. Gewoon gezegd dat hij nergens op moet rekenen omdat Sabrina van mij is. Anders zou ik hem wel weten te vinden. Ik herhaal, meer is er niet gebeurd, maar toch speelt het nog door mijn hoofd. Ergens ben ik er niet gerust in en ik weet niet waar die vent woont. Ook niet hoe hij heet en gisteren was Sabrina twee uur te laat thuis. Gaan fitnessen zei ze. Dat zou natuurlijk kunnen omdat ik haar gezegd had dat ze iets aan die uitzakkingen moest doen, maar ik vindt het toch wel "toevallig" als u begrijpt wat ik bedoel.

Hebt U ervaring met dergelijke zaken? Wat kan ik het beste doen? Hoe kan ik me "verdedigen"? Ik ben zeker niet jaloers maar wel een tikkeltje impulsief en in zo'n situatie is dat niet goed natuurlijk.

Bedankt voor uw hopelijk eerlijk antwoord.

(van Sven V. uit Kalken)


Beste Sven,

Ik geloof niet dat je je veel zorgen moet maken, want je hebt jullie relatie blijkbaar goed in de hand als ik het zo lees. Jij bent niet het typische geval van 'ieder zijn vrijheid' om het cru te zeggen. Dat is goed.

Drie jaar is tegenwoordig inderdaad een cruciale periode in huwelijken, maar geef toe, als andere mannen nog belang stellen in je vrouw, dan wil dat zeggen dat je er nog voor de dag mee kunt komen. Positief toch? En wees eerlijk, welke man zou niet in je plaats willen zijn? Het geeft je gewoon een ontzettende boost, het zindert vierentwintig uur later blijkbaar nog na! Natuurlijk moet je wel opletten dat het niet uit de hand loopt, maar je lijkt mij wel een kerel die dat voor elkaar heeft.

Misschien moet je je vrouw langs je neus weg vertellen, als een soort veiligheid die je inbouwt, dat je je huwelijk uiterst serieus neemt en dat je dat oprecht zal verdedigen, tegen wie ook die er tussen jou en haar komt. Dat zal ze zeker graag horen, dat geeft immers zekerheid. Als je die man nog eens ziet, zeg hem dat dan ook, terwijl je even je vingerkootjes hoorbaar laat knakken. Ook hij zal het wel begrijpen en twee keer nadenken voor hij dan iets in zijn hoofd haalt, want daar vrees je blijkbaar wat voor? Als je dan daarna aan je vrouw kan zeggen dat het geregeld is kan zij ook gerust zijn dat je niks dom hebt gedaan. Een win-winsituatie dus !

Neen Sven, ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken. Gewoon jezelf blijven!

Je raadgever,

Floris

Geen opmerkingen: