15.1.07

De week van de eerlijkheid

Laat ik het zelf maar doen vooraleer iemand anders de daad bij het woord voert:

"Hierbij roep ik de week van 15 januari tot 21 januari uit tot week van de eerlijkheid."

Mensen, één weekje maar, dat moet toch wel lukken? Probeer het eens, laat ik hier zelf het goede voorbeeld geven.

Hier gaan we:

- Ja, ik geef toe dat ik eergisteren door het rode licht ben gereden.
- Ja, ik ben negenentwintig jaar geleden heel lomp geweest tegen Vera M. Ik heb het mezelf nooit vergeven.
- Neen, ik heb geen oogje op onze secretaresse.
- Ja, ik hou niet van katten. Wel van honden.
- Neen, ik heb geen oom in Amerika.
- Ja, ik weet met wie mijn vrouwelijke collega slaapt en het is niet met mij.
- Neen, ik heb nog nooit een opera gecomponeerd zoals ik wijs maakte aan de lerares Frans.

Ziezo, dat is van mijn hart.

1 opmerking:

Anoniem zei

Zou ik ook kunnen doen, maar ik laat de bezige bijen van het parket lekker in hun vlijt.