7.2.06

Wat zie ik nu in mijn Viewmaster: gezond ontbijten?



Nu ik morgen begin te fitnessen neem ik mij maar ineens ook voor om voortaan regelmatig te ontbijten. Dat schijnt gezond te zijn. Wetenschappers stellen dat ons lichaam de energie die gedurende de eerste uren van de dag wordt opgenomen in de eerste plaats gebruikt om onze spieren te laten werken. Nu ben ik geen dokwerker en gebruik ik dus niet zoveel spieren maar ik ga er van uit dat het bovenstaande ook geldt voor hersenwerk.
Laat ik voortaan dus maar elke ochtend rustig de tijd nemen voor een goed en gezond ontbijt.

Dat kan vanalles zijn:

Muesli met sinaasappel en kiwi, abrikozencrème op brood, roggebrood met pruimengelei van Riet, fruitsalade met honingyoghurt, yoghurt met aardbeien en tarwevlokken, vruchtensap (ik denk hier aan Egyptische mango's), een appel, een banaan, enz...

Nog beter zou zijn om te ontbijten in het gezelschap van vrouw en kinderen. Ik vrees dat dát echter geen haalbare kaart zal zijn. Al zal ik voor hen wel lunchpaketten klaarmaken en de koffie al laten doorlopen.

Geen opmerkingen: