zondag 6 oktober 2024

De huisarts

 Ik ben huisarts en op een dag werd ik opgebeld door een dame die zei: ‘Ik heb uw hulp nodig, mijn dochter heeft zich al ontkleed.’ Ik vroeg hoe oud haar dochter was en ze antwoordde: ‘Zeventien.’

Ik repte me erheen en daar aangekomen vroeg ik meteen of ik haar dochter kon zien, want die had zich dus al ontkleed. Dat had ze me al doorgebeld.

‘Ja, inderdaad, maar ze heeft zich verstopt.’

‘Hoezo, ze heeft zich verstopt?’

‘Ja. Is dat een ziektebeeld?’

‘Doorgaans niet, kom laten we haar zoeken.’

We zochten overal, in alle kamers, zelfs in de tuin.

‘Misschien is ze naar het park?’

‘Naar het park?’ vroeg ik verbaasd, ‘dan kan ze niet erg ziek zijn.’

Ik liet de dame alleen.

Ze liet me glimlachend uit. Haar dochter was nog pril en dacht waarschijnlijk dat de wereld op haar wachtte. Haar regenjas en haar hoedje lagen op het dressoir.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen: