maandag 16 september 2024

Waarin ik word gedumpt.



in de tuin, na het lezen van een boek over hoe ik de dingen moet aanpakken wilde ik een glaasje appelsap drinken      echter, de keukendeur zat potdicht      iemand in de keuken deed er alles aan opdat ik de klink niet kon neerdrukken      ik verzamelde al de moed die een verliefd mens in zich draagt maar het wezen, want dat was het, in de keuken hield stand tot de klink begon te kraken      toen verzwakte het en ik kon eindelijk naar binnen, waar niemand was      de fles met appelsap stond op de keukentafel     er stak een briefje in, geschreven met bloed      dat moest ik lezen      voor ik het kon openvouwen fladderde de betekenis eruit weg      een geur die mij overbodig maakte verspreidde zich alom      oejoejoejoejoei      ik maakte dat ik weg kwam ver weg de stad uit      daar begreep ik dat dit veruit de menselijkste manier was om te worden gedumpt      aan de hemel was ook mijn sterrenbeeld verdwenen.

Geen opmerkingen: