donderdag 12 september 2024

Ter zake (41)

Ja, dat doe ik vast nog wel eens: een ganse dag een rode clownsneus opzetten. Zomaar zonder reden. Ik ben een lafaard, in alle betekenissen van het woord. Ik had nooit Vera mogen afwijzen. Ik was misschien beter langer in Japan gebleven. Ik had moediger moeten zijn toen Annabel dat nodig had. De oudste mens die ik naakt heb gezien is drieënnegentig jaar oud. Je hebt veel katachtigen, maar linxen beschouw ik toch meer als grote katten. Of ik nu bestolen of belogen wordt, ik vind het allebei even erg. Op metafysisch vlak bedoel ik. Metafysisch als woord geberuik ik hier om indruk te maken. Als een rode clownsneus. Het was mooi geweest als Koenraed Goudeseune voor mij een grafschrift had geschreven. Ik heb altijd graag gebikkeld. Met steentjes, of met kleine ijzeren bikkels. Er zijn vast nog wel mensen die graag bikkelen.





Geen opmerkingen: