1.11.23

Ter zake (5)

 Men stelt mij soms al eens vragen die men beter niet stelt. Zo of het nodig is dat bomen worden gesnoeid. Zonder enige kennis van zaken zeg ik dan: ‘Neen!’. Maar zoals steeds zal dit wel weer afhangen van wie, en wat of waar. Over onderbroeken waar de rek uit de elastiek is heb ik dan wel weer een eigen duidelijke mening. Blijven dragen zolang het niet hindert! Al kan dit het dansen wel bemoeilijken. Ik ben nooit een danser geweest, maar de laatste weken merk ik dat ik met veel plezier meedoe met de kinderdansjes van mijn kleinzoon. Wat een leuk gevoel! Ik heb nooit dingen opgespaard voor het statiegeld. Wat een gedoe zeg. Indien groot- en kleinhandel ervoor kiest troep op de markt te brengen, dan moeten ze het afval ook maar zo terugnemen. De consument laten meedraaien in een kapitalistisch spelletje is gewoon verwerpelijk. Het opzettelijk doden van dieren is ook verwerpelijk. Dat heb ik nooit gedaan. Wel per ongeluk. Maar of ik daarom verplicht moet worden het vlees op te eten? Het was een kat, en dus zeg ik: ‘Nee, bedankt.’ Een met dons gevuld kussen voelt voor mij niet zo heel anders dan een met veren gevuld. Ik slaap sowieso slecht. U raadt het al, ik ben een man. En ik heb afwijkende gewoonten. Zo overhandig ik cash geld het liefst in een ongekreukte envelop. Zeker indien ik het aan mensen geef die ik respecteer. De winter nadert en ik vraag me af of dit jaar de waterleiding opnieuw niet zal bevriezen. Gelukkig ben ik nog gezond. Het enige waar ik last van heb is angsten. Op het paranoïde af. Dat komt door een paar dingen in het verleden die ik niet goed heb aangepakt. Als nu, door oorlog, of een cataclysme, de hele beschaving zou verdwijnen, dan zou ik mij niet kunnen redden. U dacht toch niet dat ik de radio, de stoommachine, het internet, enz. opnieuw zou kunnen uitvinden. Jarretelles. Ik weet zeker dat ze nog gebruikt worden in een bepaalde niche. Ik heb evenwel nooit een vrouw gekend die ze droeg. Ploegopstellingen in eender welke ploegsport interesseren me geenszins. Zoals de automechanica nu evolueert denk ik dat psycholoog een meer eerbaar beroep is.

 

 

 

Geen opmerkingen: