10.11.23

Ter zake (6)

Nee ik ben niet gelukkig. En ik denk dat veel mensen ook niet gelukkig zijn. Het maakt mij niet uit wat studies daarover zeggen.  Ik ken nog steeds het verschil niet tussen mos en korstmos. Uiteraard zou die kennis mij niet gelukkiger maken. Eekhoorns wel! Als ik een eekhoorn zie dan denk ik altijd: ‘Kon ik maar even gewichtloos door de sneeuw trippelen.’ Ik ben er nog niet uit of ik mezelf wel alles kan vergeven, de dingen die door mijn toedoen onopzettelijk verkeerd zijn gelopen. Een buitenstaander gaat daar, meen ik, veel te licht over. Verbazingwekkend hoe snel mensen denken in jouw plaats te mogen oordelen wanneer ze je maar even kennen. Natuurlijk draag ik zo veel mogelijk sokken van dezelfde kleur. Maar ook de tekstuur moet overeenstemmen. Het voelt raar aan om twee verschillende sokken te dragen, bijvoorbeeld een wollen en een van nylon. Hoe u daarmee omgaat maakt mij niet uit. Ik ga geen vraag uit de weg. Ik heb me voorgenomen op alles te antwoorden. Ik denk dat het onderdeel is van een groter plan waarvan ik de uiteindelijke bedoeling niet helemaal snap, maar ik heb er vertrouwen in. Doorgaans kan ik wel rekenen op mijn intuïtie. Ik heb ook wel inzicht in vele dingen. Laat de vragen dus maar komen, ik kan ze niet allemaal zelf bedenken.  Ik ben blij dat ik de kans krijg.




Geen opmerkingen: