6.8.10

Trudo en Irma (Vakantievertier voor thuisblijvers)

Omdat niet iedereen in deze periode van het jaar verre reizen maakt heeft oom Floris speciaal voor de thuisblijvers onderstaand verhaal met bijhorende oefening gemaakt, zodat zij eens aan andermans problemen kunnen denken en de hunne even vergeten. Veel plezier er mee!



1) Gebruik volgende woorden om het tekstje te vervolledigen, in volgorde van de nummers op de prent:
Trudo - bureau - lade - secretaresse - telefoon - tas - woordenboeken - Underwood - verzamelde werken - bureaustoel – haard - bureaulamp

Breed gesticulerend dicteerde (1) een gedicht aan zijn (2), die ooit (zelfs niet zo lang geleden) zijn maitresse was en als dusdanig voor heel wat inspiratie zorgde.
„Niet zo snel,” hijgde (2) Irma, "dit is maar een aftandse (3), waarom koop je mij niet eens een iPad of een performante Mac?”
„Ja, dat zou je wel willen, maar die moet je wel verdienen! Neem plaats aan mijn (4) en noteer dan maar met de hand. In mijn (5) vind je pen en papier. O ja, voor ik het vergeet, als de (6) rinkelt, neem dan vooral niet op, het zal mijn vrouw zijn.”
„Je vrouw? O ja, die belde gisteren vanmorgen ook al omdat ze wil dat je haar (7) en haar (8) met boodschappen vanavond mee naar huis brengt.”
„Haar (7) en haar (8), maar wie draagt dan mijn (9), mijn (10) en mijn (11)? Zij weet toch dat de huur van dit kantoor morgen afloopt?”
„Dat heb ik haar ook proberen uit te leggen, maar voor haar part kan je al de rest in de (12) opstoken.”
„Vergeeft zij mij dan nooit?”
„Zolang je geen alimentatie betaalt niet, zei ze.”

(1) ..................................
(2) ..................................
(3) ..................................
(4) ..................................
(5) ..................................
(6) ..................................
(7) ..................................
(8) ..................................
(9) ..................................
(10) ..................................
(11) ..................................
(12) ..................................

2) Beantwoord volgende vragen:
- Wat moet Trudo doen om toch nog een gelukkig mens te worden?
- Hoe lang duurt het nog vooraleer Irma Trudo helemaal door heeft?
- Zal de vrouw van Trudo ooit de vruchten plukken van zijn poëzie?

1 opmerking:

een Linda zei

Eigenlijk vergeet ik hierdoor mijn problemen niet, ze lijken er in bepaalde mate juist op.

1: luisteren naar zijn hart
2: nu!?
3: misschien is zij niet de juiste voor poezie, kan hij met haar andere dingen delen en anders is zij misschien toch niet helemaal de juiste keuze geweest. (zie 1)