4.3.09

Gesprek met God (vanuit een put)



"Ik zit in de put."
"Welke put?"
Daar kon ik niet op antwoorden.
In de put zittende had ik geen zicht op eventuele andere putten en Zijn vraag was nogal ruim gesteld.
Bedoelde Hij het figuurlijk?
Of had Hij zicht op meerdere putten?
Hierover tastte ik volkomen in het duister.
Bovendien, de put waarin ik zat, was er een waar je niet zomaar uitkomt.
"Hier, in deze diepe, donkere en koude put," probeerde ik Hem te helpen.
Waarschijnlijk schrikte deze waarheidsgetrouwe beschrijving Hem af en is hij stilletjes weg gestapt, al had hij dat wel even mogen zeggen, want ik heb nog lang op een antwoord gewacht.

10 opmerkingen:

d.s. zei

U zit toch niet in de put vanwege Alma, Blogbaas ?

(cry.sip)

sodade zei

Verderfelijk verhaaltje waarmee ernstig aan (Z)ijn alwetendheid getornd wordt!
Nu ja, misschien duidelijk zo dat (H)ij slechts supposé savoir is en niet savant.
Desillusie.
Untsoweiter.

Anoniem zei

Zeer Japans, zeer Haruki. Mooi alweer!

eventjeswicht zei

Ik heb van God ook nog niet veel hulp gehad. Het komt toch telkens neer op aardse reddende engelen.

't vliegend eiland zei

voor jevski:
Neen hoor, als er iemand mij uit de put krijgt dan is het precies Alma!

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Het was niet mijn bedoeling om aan zijn alwetendheid te tornen (al heb ik daar zo mijn idee over), maar wel aan zijn zgn. betrokkenheid bij zijn zgn. schepping.

't vliegend eiland zei

voor charmantwerpen:
Dank u wel, als er één schrijver die die ik diep bewonder dan is het wel Murakami Haruki, vooral zijn oudere werk en zijn kortverhalen.

't vliegend eiland zei

voor eventjeswicht:
Dat is precies wat ik bij dit verhaaltje ook dacht, al zit dat van die aardse reddende engel er niet echt in, in het verhaal bedoel ik.

zapnimf zei

God is een grapjas, dat zouden we nu toch al mogen weten.

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
God bestaat niet, en dat besef ik elke dag weer opnieuw.