15.3.09

Aspecten van polygamie



Mijn vrouw was nog maar net de straat uitgereden of er werd aangebeld.
"Dag mevrouw, mijn vrouw rijdt net weg," informeerde ik de dame in het deurgat snel omdat ik dacht dat het haar vriendin was.
Zij keek mij met gloedvolle ogen aan: "Ja, en ik maak van de gelegenheid gebruik om u te komen zeggen hoezeer ik uw monogamie bewonder."
"Mijn monogamie? Ja... inderdaad... monogaam ben ik wel. Dank u."
"Ikzelf heb er veel moeite mee."
Iets in mij fluisterde dat zij niet loog.
"Tja..., zo gemakkelijk is het natuurlijk niet. Iedereen krijgt te maken met ups en downs."
"Ja, maar u redt het toch maar."
"Ach," probeerde ik haar mijn monogame verdiensten in een iets of wat bescheidener licht te laten zien, "het is een keuze waar je zo goed en zo kwaad mogelijk mee leeft."
"Dat begrijp ik wel, maar een mens is maar een mens en ik ben maar een vrouw en u bent slechts een man."
"Ja, op zulke momenten kan het wel eens moeilijk worden."
"Precies, en mij lukt dat niet altijd."
"Het is ook niet makkelijk."
"Maar u bent monogaam en ik niet."
"Dat is zo, u bent inderdaad anders."
Over haar linkerschouder zag ik mijn vrouw terug komen rijden. Ik duwde het vrijpostige mens snel de deur uit en sloot die.
"Wie was die vrouw?" vroeg de mijne.
"Och, weer zo'n polygaam geïnclineerd mens."

10 opmerkingen:

d.s. zei

Die telefoon staat wel heel centraal. En dan dat spanningsveld, daarrond.

Ik heb gezocht, naar de aarzeling, maar vond niet.

alja spaan zei

leuk...

groet, alja spaan
www.aljaspaan.web-log.nl

ook over polygamie, eilanden, vliegen....nou ja

Anoniem zei

Houden zo!

Anoniem zei

Heer Door Het Luchtruim Zoevend Ros,
Monogamie is een schone zaak. Ik ben reeds 25 (VIJFENTWINTIG) jaar gehuwd met dezelfde vrouw. En nog altijd komen wij elkaar op bepaalde momenten op hartstochtelijke wijze weer tegen.
En nu U weer!
Met vriendelijke groeten,
De Drs.

zapnimf zei

Polygamie kan ook een schone zaak zijn. Denk ik dan.
Alleen kom je dan altijd iemand anders op bepaalde momenten op harstochtelijke wijze tegen.
Het is maar hoe u het zelf wil.

't vliegend eiland zei

voor jevski:
Die telefoon? Die staat daar al 25 jaar. En een aarzeling is er ook niet, ik ben monogamist van het eerste uur!

't vliegend eiland zei

voor alja spaan:
Bedankt voor de link. U hebt prachtige foto's op uw blog. Tijd om veel te lezen heb ik nog niet gehad, maar ik zal het zeker doen.

't vliegend eiland zei

voor Georgina:
Dat is de bedoeling!

't vliegend eiland zei

voor Drs. Johan Arendt Happolati:
Wij hebben blijkbaar iets gemeen!

't vliegend eiland zei

voor zapnimf:
Tja... er is altijd wel dat vleugje verleiding, dat geef ik toe.