24.11.08

Het verdwijnen van de schoorvoeters



“Kijk, zie je dat, die voetsporen houden ineens op. Zomaar!”
“Potvolkoffie, je hebt jandorie gelijk!”
“Hoe kan dat nu?”
“Ik ken maar één wezen dat tot zoiets in staat is zonder mechanische hulp.”
“Ja?”
“Een schoorvoeter.”
“Een schoorvoeter?”
“Ja, zij die het hier op aarde voor bekeken houden en in alle eenzaamheid, schoorvoetend naar het hiernamaals trekken. Niemand kon tot voor kort verklaren hoe ze het deden, of in welke richting het hiernamaals moet gezocht worden, maar deze hier zal door de sneeuw verrast zijn geweest.”
“En hoe doen ze het dan?”
“Tja, dat weet ik ook niet, maar hier zijn er nu in elk geval duidelijke sporen van. Heb jij een fototoestel bij? Of kan het met je GSM?”

11 opmerkingen:

sodade zei

Fototoestel? Gsm?
Hier lijkt een Vlaamse Primitieve aan de slag geweest te zijn.
Een meesterwerk als je het mij vraagt.

Anoniem zei

De enige schoorvoeter die ik mij voor de geest kan halen is die mysterieuze vrouw met een lichte voorkeur voor grotten en meisjes. Jonge meisjes.

Anoniem zei

Wonderschoon, Blogbaas. Een pareltje in uw toch al rijke oeuvre. Mes compliments.
Goede groet van Bert Bevers

't vliegend eiland zei

voor sodade:
Een Primitieve misschien wel, in zekere zin, maar geen Vlaamse. Al weet ik niet meer precies waar ik het prentje vandaan heb, en ik heb het ook wat bewerkt. Er stonden wat voetsporen te veel op.

't vliegend eiland zei

voor jevski:
U haalt er de bekendste uit. Maar de categorie "religieuze verjalen" heb ik er maar bijgelseurd om u op een "dwaalspoor" te zetten.

't vliegend eiland zei

voor Bert Bevers:
Dank u wel, al is de idee mij vrij toevallig komen aanwaaien.

Anoniem zei

Oei, Blogbaas, 'verjalen', 'bijgelseurd' ? Zit u aan de whisky of zal ik eerder denken in de richting van freudiaanse verschrijvingen ?

Anoniem zei

Ola dwaalspoor tussen dubbele aanhalingstekens .. Bedoelt u dat Ingrid ..

't vliegend eiland zei

voor jevski:
U moet wel helderziende zijn! Inderdaad, "whisky was my best friend" enkele dagen geleden. Doorheen mijn glas bekeken leek die tekst perfect.

't vliegend eiland zei

voor jevski:
Neen, ik bedoel niks over Ingrid. Het lieve mens leest soms al eens mee, ziet u?

Anoniem zei

Abba neen, Blogbaas, ik zie helemaal niet helder. Alleen, aan zichzelf kent men een ander, nietwaar.

Maar alla, met Ingrid alles dik in orde, dus.