14.11.08

De volgende (Au Bon Marché)



Hij zei dat hij mijn brief had ontvangen.
(Héél snel was dat, want ik had hem pas die ochtend geschreven.)
Dat het een héél mooie brief was en dat ik vast ook goed mijn best deed op school.
Ik glunderde.
Ik mocht niet vergeten mijn schoentje te zetten en mocht ook Piet en het paard niet vergeten.
(Hij moest zich niet ongerust maken want dat had ik de avond tevoren al gedaan, behalve voor het paard...)
Of ik een mooi liedje voor hem wilde zingen.
Dat wilde ik niet.
Hij vond dat niet erg, knipoogde vriendelijk en riep toen luid:

"DE VOLGENDE."

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat ik mij afvraag : behoort zulk een dubbel gemijterde nu bij de Haves of de Have-Nots ?

't vliegend eiland zei

voor jevski:
Nu, vele jaren na datum, kan ik het wel zeggen: met zo'n loontje behoort hij tot de Have-Nots. En denkend aan zijn baard ook nog tot de Have-Knots.

Anoniem zei

Ha, u bekijkt het langs de financiële kant. Ik zocht het eerder in het aantal pieten, maar kom, ik heb meer dan gemiddeld gedronken en genoten van uw verpletterende equivoque. Ingenieus !