10.8.09

The Unforgettable Elvis



"Zeg," vroeg mijn ex," had jij toen niet zo'n beeldje van Elvis?"
"Ja, dat je dat nog weet. Inderdaad, ik had zo'n beeldje."
"In die tijd beweerde je dat je nooit naar andere muziek zou luisteren."
"Ja, ik zei zoveel in die tijd."
"Mag ik het hebben, dat beeldje?"
"Ja, maar ik weet bij god niet waar ik het mag hebben gelaten. Ik denk dat we het hebben kapot geschoten met een bb-gun."
"Nou, en jij was nog zo'n grote fan!"
"Ach..."
Enkele weken later begon zij weer over dat beeldje.
"Zeg, dat beeldje van Elvis."
"Ja?"
"Droeg hij daar een cape of niet?"
"Neen, ik denk dat hij daar in een witte smoking werd afgebeeld."
"O, ik dacht dat het met een cape was. Uit zijn Las Vegas periode of zo."
"Neen hoor, zoiets zou ik nooit kopen. Het was een smaakvol wit pak."
"Hield hij ook geen gitaartje vast?"
"Ik dacht het niet. Neen, zeker niet."
"Zeker?"
"Zeker."
"Dan loop ik waarschijnlijk al dagen aan een heel ander beeldje te denken. Waar zou ik dat kunnen gezien hebben?"

2 opmerkingen:

d.s. zei

Veronderstel dat u het verlangen achter de herhaalde vragen naar waarde schat :)

't vliegend eiland zei

voor jevski:
Jazeker, nu u er mij op wijst toch.