27.4.09

Gastbewaarder



Beste,

Eindelijk is het gelukt! We hebben hem in huis, onze privégevangene. Het heeft nog wat voeten in de aarde gehad met de bouwkundige aanpassingen, de maaltijdregelingen en de bezoekfaciliteiten, maar nu is het in orde. Ik kan je zeggen, het scheelt een heel stuk in ons budget, want als je het met één enkel pensioentje moet stellen, dan spring je niet ver meer tegenwoordig.

Waarvoor hij veroordeeld is mogen wij niet weten, de overheid wil dat elke gevangene die in het systeem van gastbewaring bij burgers wordt gehuisvest, gelijk behandeld wordt. Ik begrijp dat wel. Als we zouden weten dat Igor (dat is een codenaam) , een pedofiel zou zijn of een lustmoordenaar, dan zouden wij hem toch wel anders behandelen dan nu het geval is, denk ik. Maar ach, wat maakt het ook uit? Voor mijn part heeft hij gezondigd tegen de wetten van de zwaartekracht. Ik kan alleen maar zeggen dat hij heel vriendelijk en beleefd is. En hij leest graag. Dus zo af en toe steek ik hem een boek van de kinderen toe. Vooral avonturenverhalen die zich afspelen in verre landen. Dat verzet zijn gedachten een beetje. Een gevangene is toch ook maar een mens, nietwaar?

Weet je wat er zo goed is aan het systeem? De vastigheid. Hij blijft minstens vijf jaar en al die tijd zijn wij zeker van het inkomen. We denken er dus al aan om, als de tweeling het huis uitgaat, ook hun kamer te laten ombouwen. Dan zijn we helemaal zeker van onze oude dag, want tegenwoordig kan je toch niet meer blijven rekenen op je kinderen, of wel? Die hebben hun eigen leven.
Mocht het je interesseren, je zolder zou er zich uitstekend voor lenen, dan wil ik je ook wel aanbevelen als gastbewaarder.

Je beste vriend,

J.

5 opmerkingen:

zapnimf zei

Ik wacht nog even tot ze ook karweitjes in huis mogen opknappen.

charmantwerpen zei

Het idee staat me wel aan! Hoeveel mensen hebben nog een vaste huisgenoot?

Nadja zei

opnieuw... u bent een visionair! Misschien het idee eens doorspelen aan het kabinet van Stefaan De Clerck.

't vliegend eiland zei

voor zapnimf en charmantwerpen:
De reglementering laat al te veel toenadering niet toe, en ook de vakbonden zullen wel niet te vinden zijn voor het laten uitvoeren van karweitjes.

't vliegend eiland zei

voor Nadja:
Laten we hopen dat het nooit zo ver komt!