1.10.16

Hoe het moet?

"Maar waar zijn wij dan vergeten hoe het moet?"

2 opmerkingen:

uvi zei


schitterend hoe het woord het beeld stuurt,
dat zich laat mennen ...

hoe het lichaam een ziel krijgt,

maar waar vindt u die heerlijke afbeeldingen?

JM zei

Gewoon door te googelen. IK kijk graag naar illustraties uit de jaren '40 en '50 (van vorige eeuw). Dat brengt mij vaak op websites van fotografen, enz. Prenten en afbeeldingen die mij 'raken' bewaar ik dan. Hier is het Gilbert Garcin. Die man heeft prachtige reeksen gemaakt. Wat mij er in aanspreekt is (dat stel ik mij zo voor): de absolute eenzaamheid van de hoofdfiguur om contact te hebben met andere mensen, met tegelijk het besef dat het antwoord in hemzelf moet schuilen.

(Het enige nadeel van dat googelen is dat ik al snel niet meer weet wat de precieze bron in van een afbeelding en ik auteurs doorgaans geen recht aandoe.)