1.4.16

Hors categorie



“De meerderheid van de mannen is slechts matig getalenteerd. Dat moet toch erkend. Zo ook ik. Ik loop gematigd snel. Kan niet goed tegen sterke drank en geef steeds weer iets te snel toe aan bedroefde vrouwenogen. Dit laatste confronteert mij dan keer op keer met een andere onvolkomenheid. Ik ben namelijk ook niet zo goed in liefde geven. Verliefd zijn kan ik als geeneen, maar daarna, het serieuzere werk, als er echt gepresteerd moet worden, daarvoor blijk ik niet in de wieg gelegd.”

Zo begon de afscheidsbrief die J. had bedacht voor I. En dat ging zo nog even door alvorens hij ter zake kwam (in beknopt en zakelijk schrijven was hij ook geen primus). Maar uiteindelijk deed het er niet toe: hij heeft hem nooit verzonden. Dat kwam door een van zijn wel degelijk uitzonderlijke talenten: hij was een twijfelaar hors categorie. Uitmuntend (en daarin zowel mis- als erkend).

Geen opmerkingen: