14.1.10

Te mijden mensen



“Aan zo’n waarzegger heb je wel wat.”
“Een waarzegger?“
”Ja, ik ga bij een waarzegger, wist je dat niet?“
”Neen. Meen je dat echt?“
”Ja, hij heeft mij al vaak gewaarschuwd voor bepaalde mensen.“
”Wat voor bepaalde mensen?“
”Mensen waar ik beter niet mee omga.“
”Waarom?“
”Omdat zij een slechte invloed op mij kunnen uitoefenen.“
”O! In die zin. En?“
”Het helpt echt.“
”Hoe dan?“
”Ik mijd ze.“
”Je mijdt ze?“
”Ja, en er is mij nog nooit iets overkomen.“
”O, in die zin. Dat is wel goed bekeken.“
”Goed bekeken?“
”Ja, dat soort waarzeggerij.“

4 opmerkingen:

Vlindera zei

Zou de waarzegger het ook over zichzelf zeggen?

't vliegend eiland zei

voor sterre:
"Het is goed in eigen hart te kijken..." bedoelt u?

Vlindera zei

Aan Blogbaas: Dat is het meestal wel en ook dichter bij... Ik doelde ook op de te mijdenheid van de waarzegger zelf, sprekend over zichzelf...

't vliegend eiland zei

voor Vlindera:
Ja, maar is het u al opgevallen hoe groot de blinde vlek is van mensen, wanneer zij het over zichzelf hebben?